Startonderbreker deactiveren

 

Immobilizer (factory ignition kill setup) ofwel Startonderbreker

Veel auto’s na 1995 zijn beveiligd met een startonderbreker.

 

Hoe werkt het

Zodra je de sleutel in het contact steekt en de auto op contact zet geeft de stuurapparaat (ECU) de opdracht om de transponder in de sleutel uit te lezen. De codes in de transponder worden dan razendsnel vergeleken met de codes in het geheugen van de auto.

Als dit goed gaat zal de motor zonder problemen starten en blijven lopen.
Als de codes niet hetzelfde zijn, krijgt het stuurapparaat geen akkoord. De motor zal wel starten maar na 2 seconden weer uitslaan.  In sommige gevallen slaat de motor helemaal niet aan.
Oorzaak

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Als bijvoorbeeld de transponder in de sleutel, de leesring, of de bekabeling naar de leesring defect zijn dan kan de transponder niet succesvol worden uitgelezen en zal de auto ook niet starten ofwel direct weer afslaan.

Mocht dit het geval zijn dan helpen wij u graag het probleem te verhelpen. Wij kunnen de startonderbreker voor u deactiveren. Dit bespaart u hoge kosten, is makkelijker, en sneller.

 

De startonderbreker Deactiveren kan bij de volgende modellen:

Audi, VW, seat en skoda
Renault Twingo, kango, clio, master, safrane, laguna, express, espace en trafic.
Voor meer informatie of om de startonderbreker te deactiveren kunt u via e-mail ofwel telefonisch contact met ons opnemen. Wij kunnen samen met u bespreken of deze oplossing het meest praktische is in uw geval.